søndag den 3. juni 2012

Tror næsten det må være Danmarks længste Clematis

Var til datterens fødselsdag i København. Hun er et skønt maj barn. De bor på Vesterbro med de kendte gårdhaver. De har en utrolig hyggelig gård med grønne planter, borde og bænke, hvor der kan hygges.

Skulle lige have et kig ned i gården, de bor på 3. sal. Og se lige hvilket syn, der mødte mig.

Det må da være Danmarks LÆNGSTE Clematis.

Den starter oppe på øverste sal og gror "nedad". Den er utrolig smuk.



Gad vide hvordan de har båret sig af. Den er i hvert fald taknemmelig. Og jeg der ikke engang kan holde en Clematis i live i haven :)





37 kommentarer:

  1. Nøjjj, har du været på Sjælland, L-L. Nå... du har nok haft en masse om ørerne. Det havde jeg jo også med plantebyttemarked i Gladsaxes Havevenner.

    Så lang en klematis har jeg heller aldrig set! Utroligt!!! Mon de kan se ud ad vinduerne i etagerne nedenunder?

    Knus og tak for et ekseptionelt syn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen søde Marianne. Ja jeg var derinde i maj lige før vores blogtræf. Så det sker ikke så tit :):) Ja det plantemarked ville jeg også gerne have været med til, har jo en bunke planter jeg gerne ville forære væk.

      De kan faktisk ikke se særlig meget ud af vinduerne nedenunder, men det tager de åbenbart med ro.

      Ha´ en rigtig skøn dag.

      Knus Lise Lotte

      Slet
  2. Svar
    1. Ja ikke. Jeg var også helt mundlam :)

      Mange hilsner
      Lise Lotte

      Slet
  3. Hold da op, det var dog godt nok noget. Mon det er en montana?? De kan jo blive 12 - 15 meter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg tror det er en Montana faktisk :) nu du siger det. Den er simpelthen så flot.

      Mange hilsner
      Lise Lotte

      Slet
  4. Hej Lise Lotte.det var da et fantastisk syn.Hvilken farve har den.det er lidt svært at se.Har du set mit nye indlæg?
    Der har jeg fanget en flot påfugl med mit camera.Hilsen Jette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette. Den har den flotteste lyserøde farve og er helt fantastisk flot. Det kan man ikke helt få med på billedet.

      Jeg må fluks ind og læse dit indlæg - jeg har jo noget med Påfugle:)

      Ha´ en dejlig dag.

      Kh Lise Lotte

      Slet
  5. Ja det var dog imponerende, den må være flot at se på IRL.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth. Den er også vanvittig flot IRL. Jeg har aldrig set noget lignende - altså af en Clematis. Og når jeg så ser mine Clematis med tynde tynde ben - næsten visnet helt væk - så er det imponerende for mig. Gad vide hvordan de gør.

      Kh Lise Lotte

      Slet
  6. wow - den er da fantastisk. Det må bestemt være en Montana der har slået sig godt til rette på altanen.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Dorthe. Ja er det ikke fantastisk, at de kan få sådan en plante i det format på en altan. Jeg er imponeret :)

      Knus Lise Lotte

      Slet
  7. Tillykke med maj-barnet!
    Hvor skønt at du havde øjne og kamera med dig,
    det er et smukt syn. Tak fordi du delte det med os andre.

    KH Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak kære Dorthe. Øjnene havde jeg med mig, men det er nu datteren, der har taget billedet. Det er hende og svigersønnen, der har fået mig i gang med foto. De er rigtig dygtige og er søde til at lære fra sig:) det er også min datters brugte kamara, jeg har fået. Jeg er gået hen og blive godt bidt af en gal linse.

      Kh Lise Lotte

      Slet
  8. Sikke da et fantastisk syn, jeg bliver altså også nysgerrig på hvad den har sine rødder i. Jeg kom også til at smile da du nævnte din egen clematis, for jeg kæmper også med at få frodigheden frem, men hvis de kan på Vesterbro så kan vi saft'susme også! Tålmodighed - tålmodighed! ;o)
    Og tillykke med vores majbørn, mit hører bare til på Nørrebro :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis. Jamen selv tillykke. Min datter boede også et stykke tid på Nørrebro før hun flyttede til Vesterbro. Ja ja jeg prøver med tålmodighed, men syntes altså det er lige i overkanten af slå 5 clematis ihjel på en sæson :):)

      Rigtig god fornøjelse i Kolding.

      Kh Lise Lotte

      Slet
  9. Tillykke med majbarnet :-)
    Sikken livskraft der er! Jeg har i hvert fald ikke set noget lignende, det må da være den længste! Montana Rubens synes jeg også det ligner.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak. Ja hvad gir´ du mig, jeg har heller ikke så noget lignende før. Tror I har ret, det må være en Montana Rubens. Har lige sat en ved carporten, så måske jeg denne gang er heldig med at få den til at overleve :)

      Kh Lise Lotte

      Slet
  10. Hold da helt op for en clematis. Der har mine noget at leve op til ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det siger jeg dig Ina, det har mine sandelig også, dem jeg ikke har slået ihjel :)

      Mange hilsner
      Lise Lotte

      Slet
  11. Der kan jeg godt nok ikke være med. Den er helt fantastisk. Den må kunne komme med i Guiness rekord bog.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte. Ja den burde faktisk med i bogen, jeg har ihvert fald ikke set noget lignende før.

      Kh Lise Lotte

      Slet
  12. Helt vildt!! Sikken et syn:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente. Ja det var også et utroligt smukt syn.

      Mange hilsner
      Lise Lotte

      Slet
  13. Fantastisk. Det kunne være at man skulle prøve at plante dem oppe og lade dem løbe nedad i stedet:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth. Hi hi det var da en god idé, så kan det være, at jeg måske kan få det til at lykkes med at få en Clematis til at gro. Kan kun holde liv i en meget gammel en, der stod i haven, da vi kom og selv den ser snart ynkelig ud.

      Kh Lise Lotte

      Slet
  14. Tænk at man skal til Staden for at finde såden et eksemplar af en clematis!! Fantastisk!
    Har også et majpige! - så tillykke til vores maj-børn! Hun boede på Nørrebro tæt på Panum, hvor hun læste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Bente. Tillykke med dit majbarn. Ja hvad mener du, det er da en Clematis der vil noget. Gad godt vide hvordan de bærer sig af.

      Ha´ en skøn dag.

      Kh Lise Lotte

      Slet
  15. Neeej et FANTASTISK syn, det er da imponerende !
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita. Ja jeg fatter altså heller ikke hvordan de bærer sig af. Det er imponerende at det kan lade sig gøre.

      Mange hilsner
      Lise Lotte

      Slet
  16. øjjjjj - hos os kommer der højst to ranglede stilke på hver Clematis....måske skulle jeg plante den næste i tagrenden hi hi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussie. Det samme her, dem er jeg ikke god til. Det kunne være vi skulle overveje og plante dem med hovedet nedad :):)

      Ha´ en rigtig god dag.

      Mange hilsner
      Lise Lotte

      Slet
  17. Dette er et fantastisk syn! har aldri
    sett en lignende clematis.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Unn. Nej det er noget imponerende, at de kan få den til at gro sådan, på de betingelser. Der har jeg langt igen med mine Clematis.

      Mange hilsner
      Lise Lotte

      Slet
  18. Hej, kom lige forbi din blog, sikke dog en Klematis den er da vildt imponerende...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne. Det var da hyggeligt, at du sådan kigger indenfor :) Ja den er godt nok flot og endda flottere i virkligheden. Hvor ville jeg ønske jeg havde sådan et tag på Clematis :)

      Ha´ en rigtig god dag.

      Hilsen Lise Lotte

      Slet
  19. Utroligt.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...