tirsdag den 3. januar 2012

Årskavalkade 2011


Ja så hopper jeg med på ideén. Jeg har ikke helt så mange motiver og vælge imellem endnu, men lidt skal I da se. Det kan være det bliver en tradition, så jeg må huske og tage en masse billeder hver måned i det nye haveår.

Rigtig god fornøjelse


Kejserbusk - en busk, jeg ikke kunne lide i starten, det kan jeg NU

Skue ud over Maribosøerne

Blå anemoner - holder utrolig meget af anemoner

 så meget, så her kommer den også i hvid

Læbeløs og studenternellike -
læbeløs er en rigtig god bunddække, den breder sig hurtigt og tæt

Etageprimula - har flere forskellige primula

Og som vist nok nævnt - så er jeg meget meget glad for roser.
Her Barkarole

Orange montebretia - har den også i mørkerød (Lucifer)

Skoven omkring Liselund Slot på Møn

Duftperlargonie Lemon Kiss -
har flere almindelige perlargonie, som vist nok ikke skal findes hos mig næste år

Asters som er så flinke og blomstre i november

Endnu en primula, og denne har taget fejl af månederne.

14 kommentarer:

  1. Smukke- smukke billeder, man bliver rigtig glad af at se..... Og længes efter forår og de første annemoner :-) Tak for kigget. Knus Dorthe

    SvarSlet
  2. Skønne billeder :o)
    Jeg er også vild med anemoner, og jeg skal vist på jagt efter den blå, for den er da superdejlig :o)
    Billedet af rosen... mmmm... den ser så blød ud at man helt har lyst til at røre den :o)

    Ha en go dag...

    SvarSlet
  3. Uhm det er godt, jeg svælger i dine smukke billeder og alle kavalkaderne på de andre blogge. Især i dag trænger vi da til skønne billeder.

    SvarSlet
  4. Dejlige billeder i din årskavalkade. Jeg er også vild med anemoner, de er så fine.
    Tak for kigget.

    Mange hilsner
    Anne-Mette (som også er hoppet med på blog-kavalkade)

    SvarSlet
  5. Hvor er det smukke billeder i din årskavalkade. Og thats it, jeg må også have blå anemoner i år, for hvor er de skønne. Jeg har kun hvide, som jeg også elsker.

    SvarSlet
  6. Kære Dorthe. Tusinde tak for din søde kommentar. Ja anemoner er bare så smukke.

    Kære Bettina. De blå anemoner kommer i stort flor og de blomstrer meget meget længe og kommer der ikke sne er de tilmed også vintergrønne. Rosen ligner også fløjl. Meget flot.

    Kære Høneballehave. Ja jeg syntes ideén med kavalkaden var god. Vi trænger til lidt forår :)

    Kære Anne-Mette. Ja kan varmt anbefalet anemonerne, de er skønne. Jeg må fluks over og se din kavalkade også :)

    Kære Hanne. Og de blå er så taknemmelige. De blomstrer vildt længe og breder sig. De er så smukke. Jeg har mine blå stående sammen med mine hvide roser.

    Tak for alle jeres kommentarer, fortsat god aften forhåbentlig uden for megen blæst.

    Hilsen
    Lise Lotte

    SvarSlet
  7. Skøn kavalkade! Den der duftpelargonie skal jeg da have fat i. Jeg elsker pelargonier - også de helt almindelige.

    Vi har også en primula på afveje, som begyndte at blomstre i december. Den står endnu :-)

    Og, helt klart må det da blive en nytårstradition med årskavalkader!

    /Birgitte

    SvarSlet
  8. Smukke billeder. Man kan ikke andet end blive i godt humør og det er bare dejlig på sådan en våd og blæsende dag. Tak for kiggget.

    SvarSlet
  9. Kære Birgitte. Ja den er også smuk og hvis jeg (eller du) kan huske det, skal jeg nok tage en stikling til dig, når vi når så langt.

    Kære Landbohave. Tak for din søde kommentar. Ja man bliver i godt humør og jo flere blogge man kigger på, jo mere i forårshumør bliver man.

    Mange hilsner
    Lise Lotte

    SvarSlet
  10. Skønne billeder fra et år der er gået!
    Og ja - man skal jo huske at tage en masse billeder hele året rundt (så vi kan sidde her om vinteren og drømme tilbage til sol og sommer :-)

    Skt.Helena

    SvarSlet
  11. Ja, det er naesten ikke til at vente, naar man kigger paa billeder fra sidste foraar/sommer - smukt, manna for ojnene. Ha' en god dag!

    SvarSlet
  12. Hej Helena (Skt. Helena). Tak for kommentaren. Jeg melder mig lige som fast læser hos dig, du har godt nok en flot blog.

    Hej Jane. Også tak for din kommentar. Ja jeg længes også efter både forår og sommer. Sikken spændende blog du har. Du er godt nok dygtig. For jeg går ud fra, at det er egne værker. Jeg forstår mig ikke så godt på italiensk :):)

    Fortsat god dag til jer alle derude.
    Lise Lotte

    SvarSlet
  13. Hej Lise Lotte

    Du melder dig til Danske Haveblogs ved at lægge en kommentar til Jesper på siden om, at du gerne vil meldes til. Siden er her:http://haveblogs.blogspot.com/. Hvis du ikke allerede kender den :-)

    Ha´en god aften
    Birgitte

    SvarSlet
  14. Kære Birgitte. Tusinde tak for hjælpen. Det prøver jeg.

    Ha´ en rigtig god dag.

    Hilsen
    Lise Lotte

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...