søndag den 4. december 2011

Valmuer a´la Claus Dalby. Har du lyst til lidt frø.

Jeg er ret glad for valmuer og er nu så heldig at have den valmue, jeg her i haven kalder "Claus Dalby". Det er første år og jeg har masser af frø fra denne smukke valmue.

Skulle der være nogen ude i blogland, der ikke har denne, men er vild med den, deler jeg gerne gratis ud af disse frø.


Ifølge Claus Dalby selv er den bedste tid på året at så valmuen nu.
Bland frøene i lidt jord og spred den ud hvor du vil have den, den skal ikke dækkes.
Så det er meget nemt, den passer sig selv.

31 kommentarer:

  1. Hej Lise Lotte
    Der vil jeg da gerne være med, dem har jeg ingen af. Skal jeg sende frankeret svarkuvert?
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. Hej Lisbeth. Nej nej ingen frankeret kuvert.......:) jeg sender gerne til dig og andre der måtte have lyst til at få lidt af disse frø. Jeg skal blot bruge din adresse. Hilsen Lise Lotte

    SvarSlet
  3. Den valmue har jeg også i haven og den er en af de smukkeste der findes synes jeg:-)

    SvarSlet
  4. Hvor er den skøn. Den kunne jeg også virkelig godt tænke mig i min have, så hvis du har flere tilbage, ville jeg da blive rigtig glad for lidt frø :-)

    SvarSlet
  5. Jeg har også haft den i haven, men det er ikke fra Claus Dalby - det er ganske vist. Jeg tror faktisk det er fra min nabos høns - dvs jeg få hønsemøg fra hendes høns....som får have affald fra hendes have som så kommer ind i min have. ...Og sådan blev en lille fjer til en masse valmuer *lol*

    SvarSlet
  6. Kære Signe. Du kan tro du må få frø. Du mailer bare din adresse og vupti kommer der lidt frø til dig.

    Kære Susanne. Hihi sikken en historie. Der er da vist gået en forfatter tabt i dig.:)

    Kære Prikker i luften: Velkommen til min blog. Ja jeg syntes også den er så smuk den valmue. Og i til næste år blomster mine nye smukke blå roser, så jeg skal ud og drysse lidt frø der. Tror de vil passe godt til dem.

    God mandag:) Hilsen Lise Lotte

    SvarSlet
  7. Kære fru Julemand,

    hvis du har flere frø, vil jeg også blive overlykkelig for nogle valmuefrø.
    Hvis jeg så til gengæld kan glæde dig med noget fra min frø"bank" må du endelig sige til, hvis der er noget du står og mangler, som jeg MÅSKE kan hjælpe dig med.

    Iøvrigt synes jeg, at "Påfuglens Hemmelighed" er et vidunderligt navn til en blog. Det pirrer min nysgerrighed og fantasi. Og det lyder smukt.

    Med håbefulde krydsede fingrer og tæer, sender jeg de bedste grønne hilsner fra Mors, hvor det hagler.....og også er begyndt at tordne i det fjerne.

    SvarSlet
  8. Kære Tante Grøn. Selvfølgelig er der frø, jeg deler med glæde. Var i sommeren 2010 på ferie dels i Haven i Hune og på Mors, og det er bestemt ikke sidste gang jeg besøgte denne skønne ø. Her er der helt stille, så behold i bare det vintervejr deroppe.

    Det er en lille "mærkelig" historie omkring navnet. Da jeg for 4 år siden fyldte 50 var det sidste gang min far var med. Han blev syg den dag, 14 dage efter indlagt og den efterfølgende uge sad vi hos ham før han sov ind. Han var meget syg. Jeg havde fået en pengegave og valgte at bestille et maleri til minde om både den dag og min far. Hun fik helt frie hænder med hvad maleriet skulle være....det eneste jeg gerne ville have hun tænkte på. når hun skulle male var, at min far elskede sin kolonihave og fugle. Da jeg hentede mit flotte maleri var der noget der med det samme fik mig til at gyse og glædes på samme tid. Og nu kommer det "mærkelige". Hun havde valgt hen over maleriet (som er et abstrakt udgave af en have ned 2 personer) at male en påfuglefejr og deraf maleriets navn. Min fars yndlingsfugl var en påfugl. Det vidste hun bare ikke. Man tænker lige en gang :):) Så det blev altså også navnet på min BLOG.

    Hvis du sender din adresse til min mail kommer fluks lidt skønne frø,

    Mange hilsner fra Falster.

    SvarSlet
  9. Rigtig sød historie om Påfuglens hemmelighed.
    Tak for den. Der er mere mellem himmel og jord.
    Må vi se maleriet? Kan du tage evt. et billede af det og sætte på bloggen, hvis du altså bryder dig om det.

    SvarSlet
  10. Kære Lisbeth. Har lavet et nyt indlæg, hvor du kan se mit maleri. Det har nok ikke overraskende et særlig plads i mit hjerte:) Hvis du stadig vil have lidt frø kan du så ikke maile din adresse til mig på: guldborgsund(@)gmail.com.

    Fortsat god dag.

    Hilsen Lise Lotte

    SvarSlet
  11. Jeg faldt lige over dit indlæg fra december-måned. Jeg er helt vild med disse valmuer, har du flere frø tilbage?

    De bedste hilsner herfra

    SvarSlet
  12. Hej Elvira. Det kan du tro jeg har, du mailer mig bare en adresse, så kommer der fluks frø til dig. De er også utrolig smukke.

    Og ja Haven i Hune er så smuk. Fik masser af ideér deroppe.

    Mange hilsner og en god dag til dig.

    Lise Lotte

    SvarSlet
  13. Ihh, jeg kan love dig for, at jeg glæder mig til at se de fine valmuer til sommer! Venter spændt på frø med posten.. :)

    SvarSlet
  14. Hej Lise Lotte

    Åhhhh, de valmuer gad jeg virkelig godt at få fingrene i. Har du mon stadig flere frø? Og mon jeg kan så dem nu?

    SvarSlet
  15. Hej Lavendelfryd. Du kan tror jeg har flere frø og du skal være så velkommen til at få. Du sender mig bare din adresse, så flyver de afsted til dig. Du kan enten skrive din adresse her eller på min mail: guldborgsund @ gmail.com

    Hilsen Lise Lotte

    SvarSlet
  16. Hov det glemte jeg. Du kan sagtens så dem nu. Bare bland frøene med lidt muldjord og så ud på jorden. Skal ikke dækkes. Så går det af sige selv:)

    SvarSlet
  17. Hej
    Er lige faldet over dette indlæg.. og... du skulle vel ikke lige have 3 - 5 før tilbage i hjørnet af en glemt kuvert.. til mig..?

    Den valmue er da bare for lækker!

    SvarSlet
  18. mente selvfølgelig FRØ (og ikke før) sorry..

    SvarSlet
  19. Hej Skt. Helena. Det kan du tro jeg har. Du mailer mig bare lige din adresse, så ryger de afsted til dig.

    Den er altså også utrolig smuk.

    Mange hilsner
    Lise Lotte

    SvarSlet
  20. Hvor er du sød. Glæder mig allerede helt vildt! :-)

    SvarSlet
  21. Det er så lidt, det er rigtig hyggeligt og dele ud af det man kan, så andre også kan glæde sig over det.

    Er du sød lige og maile din adresse til mig på:

    guldborgsund @ gmail.com

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
  22. Waw jeg ved ikke om jeg er kommet for sent til dette? Det er en rigtig god ide at dele. Jeg er lige selv begyndt at blogge, du er velkommen til at kikke med...

    SvarSlet
  23. Hej Lise Lotte!
    Idag modtog jeg en kuvert fra dig, med frø i. Hvor dejligt. Det gav mig så meget glæde. Jeg skriver om det en dag på blokken, og linker til din fine blog. Tusinde tak!!!

    http://deneksperimenterendehave.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria. Det var godt. Held og lykke med det. De er altså også flotte.

      Mange hilsner
      Lise Lotte

      Slet
  24. Hej Lise Lotte
    Hvis jeg skulle være så heldig at det ikke er for sent, og du har flere frø, vil jeg også meget gerne være en heldig aftager af nogle...
    Venlig hilsen
    Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne

      Du kan tro, at du kan få. Du mailer mig bare din adresse, så ryger dig lidt afsted til dig også :)

      Mange hilsner
      Lise Lotte

      Slet
  25. Hej Lise Lotte.
    Har du stadig frø fra den superflotte valmue? Den kunne jeg rigtig godt tænke mig at få i min have.
    Hilsen Christel

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christel. Nej desværre ikke - det er jeg ked af, den er også flot. Jeg har haft rigtig mange frø men de er alle væk.

      Hilsen Lise Lotte

      Slet
    2. Øv, men jeg ved godt, at jeg er sent ude. Måske er jeg heldig næste år, hvis du igen samler frø? Tak for dit svar.
      Hilsen Christel

      Slet
  26. Hej Lise Lotte
    Jeg er lige faldet over din side hvor du tilbyder Clus Dalby valmuer. Jeg var heldig at få nogle frø sidste år, men ingen af dem spirede. Kunne jeg være så heldig at få lidt af dig her sidst på sæsonen 2012.
    MVH Lene Pedersen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene. Jeg har valmuen i haven i år også og skal nok forsøge og huske dig. Altså nu er min husker ikke så god i øjeblikket, så hvis du selv hjælper til, så kan det være det lykkes :):) jeg glæder gerne hvis jeg kan.

      Kh Lise Lotte

      Slet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...